Decoupage

Idag skulle jag ge mig på att decoupera lite. Det var länge sen.
Först tänkte jag ta mina ängelnäsdukar och göra ett fint ljusglas för värmeljus.
Näsduken var så pass tunn att den bara gick sönder, så jag gav upp försöket.
Nåja, jag hade pappstrutar som kunde fixas till något fint - det har jag försökt med tidigare med gott resultat.
Nope - även denna gången gick näsduken bara sönder och allt förstördes.
Pappstrutarna hamnade i papperskorgen.

Men Isak lyckades däremot!
Han såg att jag tog näsdukarna och klippte i dem, så han tog halva och började måla på ett papper.
Jag såg vad han gjorde så han fick ta decoupagelimmet sen klistrades näsduken på plats. Den höll också på att gå sönder men vi lyckades fixa det med limmet som man sen lägger ett lager ovanpå allt igen.

Dagens resultat blev alltså:
2 av Vivis alster i papperskorgen
1 alster av Isak som håller på att torka och som sen ska hänga i vårt sovrum.
image60


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0