BOKREA !!!

Nu äntligen har jag en bundsförvant när det gäller böcker!
Isak och jag åkte mitt i natten till Linköping. Han tyckte att det var sååå spännande. Jag väckte honom vid 23.00 och så drack vi lite O'boy och te innan det bar av.
Han sov naturligtvis i bilen de 4,5 milen, men när vi väl kom fram var han väldigt pigg.
Isak letade efter roliga böcker till sig själv, sen till sina syskon.

När han fått se och köpa sitt tittade vi på vuxenböcker. Isak föreslog en massa olika som jag skulle köpa och var väldigt engagerad hela tiden.
Akademibokhandeln i stan delar ingång med Wayne's Coffee som också hade öppet. Efter våra inköp fikade vi lite gott.

Detta var köpte vi:
Kapten Kalsipp och professor Pruttibrallis - en bok som Isak fnissade glatt åt att han fick köpa.
Katja Katt - en bok till Emilia
Nicke Nyfiken - till Verner
Så går det till på brandstationen
Spöket i skolan/ Starkast i klassen - en utgåva med två böcker i en om att gå i ettan
Vem stal blåbärspajen ?  - lättläst bok till Isak att läsa själv
Felix - lättläst bok om att börja skolan

Själv köpte jag deckare:
PD James - Fyren
+ två till som jag inte kommer ihåg just nu...

Isak var enda barnet på nattens bokrea, men han var lika intresserad som alla andra entusiaster.
Självklart hade han ledigt från dagis dagen efter och då sov han ända till 9.30 !

Kommentarer
Postat av: christl

Låter som om ni hade en härligt stund tillsammans.Det är alltid mysigt att kunna göra nåt speciellt med barnen. Att kunna ägna sig åt ett barn i taget så där. Jag tror barn behöver en stund ensam ibland med sina föräldrar

2008-03-07 @ 13:46:37
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: Vivi

Ja, han älskade det och jag också.
Han pratar fortfarande om när han fick vakna mitt i natten och undrar om vi kan göra det snart igen.
Om ett år är vi kanske där igen...

2008-03-09 @ 19:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0