Barnarbete

Jag har gått med i en ny grupp, en amerikansk städgrupp där man städar ihop.
Visst låter det lustigt?
Njae man får mail varje dag med dagens områden.
Först får man genomgå ca en månad att få in rutiner, men jag har ökat på takten lite och kör på  både nybörjarnas schema (som första dagarna har som enda krav att rengöra vasken i köket så den skiner. Detta ska göras varje kväll) och så tar jag del av städschemat för de som kommit längre och zonstädar.

Nå köket var förra veckans zon. Jag sa att vi skulle städa köket, och barnen hängde glatt på.
Henrik dammsög, jag tog tvätthögar som vuxit sig höga och sen skurade barnen:
image29

Efter deras insats torkade jag upp allt vatten och skurade lite noggrannare.
Tyvärr var detta i fredags och sen dess har jag skurat två gånger, så min kökszon blir nog aldrig färdig =)

Kommentarer
Postat av: Hosanna

*hehe* Med barn blir man aldrig färdig...jag vet.

2007-11-12 @ 14:23:52
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: christl

Det tar lite längre tid att städa med barnen när de är små men det är bara bra att de får hjälpa till när de vill. Det är liksom lättare att få dem att hjälpa till som tonåringar då.

2007-11-14 @ 08:02:44
URL: http://smultronblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0