Pay It Forward

Idag snubblade jag in på en blogg där ämnet var samma som jag nu har i detta inlägg.
Det handlade om att man ska ge tillbaka något man får till en annan person och på det viset blir vår värld full av hjälpsamma och trevliga överraskningar.
Exempel: Du står bakom någon i kassan som saknar någon krona för att handla det som behövs och du sträcker dig till personen och ger resterande summa så köpet avklaras.

Nå, nu till detta speciella erbjudande för just DIG!

I will send a handmade gift to the first 3 people who leave a comment on this post requesting to join this Pay It Forward exchange. I don't know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrow or next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise! The only thing you have to do in return is pay it forward by making the same promise on your blog.

Jag kommer att skicka en handgjord present till de tre första personer som lämnar en kommentar till det här inlägget och säger att de vill vara med i Pay It Forward. Jag vet inte vad det blir, och det kommer inte att bli klart på den här sidan jul, men någongång under de närmaste 365 dagarna blir det klart. Det lovar jag! Det enda jag begär av den som anmäler sig är att han eller hon lovar samma sak på sin egen blogg.

Detta hittade jag och jag var en av 3 på den bloggen. Om du är en av mina första tre så får du något av mig som jag har gjort - men jag är inte så superpysslig och duktig som många av er där ute....
Är du bland mina första tre ska du lova att skriva samma sak på din blogg och sen skicka något handgjort till dina första tre personer.

Lycka till!!
/ Vivi


Kommentarer
Postat av: Christl

Det där låter ju som en rolig ide´. Med en liten sak kan man glädja någon. Det behöver ju inte vara en sa heller utan att man säger något vänligt. Jag kan säga till någon om jag tycker att de är fina just då, kanske har de nåt fint på sig. Det är så härligt när man ser de skina upp och bli så glada.

2007-12-23 @ 20:50:04
URL: http://smultronblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0